Monday, January 26, 2015

Bore oko očiju (Dnevnik bosanskog vojnika) - 5 dio - POTRAGA ZA SVOJIMA

Posto se situacija u mom dijelu grada smirila, vise nije bilo pucnjave, tu noc se ponovo pregovaralo sa srbima, sljedeci dan su dogovorene mjesovite patrole. Tu za mene vise nije bilo mjesta, jer ja sam bio stranac, kome niko nije vjerovao. Obukao sam uniformu i krenuo prema Vratniku, nadao sam se da cu dolje naci neku organizovanu jedinicu, kojoj bih mogao pristupiti, ujedno sam zelio da potrazim sestru i zeta, da im kazem da se mogu vratiti nazad.

Na Vratnik sam dosao u ponedeljak oko 17:00 dosao sam prvo u Skolu bila je puna naroda, rekli su da su sa Obhodze, nakon toga sam nasao isto pun podrum samoposluge, tu su bili vecinom ljudi iz Faletica, posto nisam ni tu nasao sestru, otisao sam u dom na Vratniku, tu sam ih nasao, tu je bilo puno ljudi koji su se sklonili od granatiranja, jer se nisu osjecali sigurno u kucama, koje su na vratniku stare i nisu davale nikakvu zastitu od granata koje su padalu cijelu noc na taj dio grada. Tada sam svojima rekao da se mogu vratiti nazad, da je situacija sada ok, i da je je dogovoreno primirje sa srbima. Ipak su odlucili da ostanu do jutra, jer je bilo opasno da se krecu po noci, sve je bilo puno straza, koje je svako postavljao ispred svoje kuce. Narod u domu je bio gladan, ja sam sa jos jednim momkom otisao da trazim hranu, dosli smo u Merhamet, nisu imali nista, osim par kutija mlijeka u prahu. Nakon toga sam otisao u stab koji je tada djelovao na Vratniku. Tu sam imao i svoj prvi susret sa Ramizom Delalicem – Celom Celo je istog momenta reagovao, uzeo je auto, rekao nam je da krenemo sa njim, svjetla se nisu palila, bilo je totalno zamracenje, naglo je krenuo u rikverc i udario u nesto, hladno je rekao “ko ga jebe, sto ga je tu parkirao” izasao sam iz auta i vidio da smo udarili u zid, a ne u neko od auta.

Krenuli smo dalje, trazeci neku prodavnicu da bi nasli hranu, prva je bila samoposluga na vratniku, tu smo napunili auto sa dvije vrece konzervi i keksa, natovarili smo sve to u auto i odvukli u Dom, podijelili smo sve narodu, tada je nastala frka jer nije bilo hljeba, spustili smo se autom do pekare na kovacima, staklo je vec bilo polomljeno, jer je pala granata na cestu ispred, usli smo unutra i nasli samo 3 hljeba, odnijeli smo ih i predali covjeku koji je cuvao strazu na ulazu u Dom. Celo je otisao nazad u Stab a ja sam ostao u domu, nakon par sati su dosli i pripadnici jedinice Crvene Beretke, svi su imali puske pretezno poluautomatske, patrolirali su Vratnikom, kroz pricu sam saznao da nadgledaju kasarnu Jajce u kojoj je smjestena JNA.

Ponasali su se kao neki specijalci, bili su u civilu, jedino po cemu su se prepoznavali su bile crvene beretke. Pitao sam ih da im se pridruzim, rekao sam da imam pusku, da imam uniformu. Ispricao sam im da sam proslog ljeta prosao vojnu diverzantsku obuku, zahvaljujuci djecijoj radoznalosti i jednom pomalo luckastom momku koji je bio diverzant u generalstabu JNA. On je svu djecurliju u selu okupio oko sebe tako da smo 20 dana bili jedna mala vojska, pod komandom tog momka, cak smo morali proci i kurs prezivljavanja, jeduci gustere i zmije. Kada su za to roditelji saznali, prekinulo se sa obukom, ali na svu srecu do tada smo prosli puno toga, (zanimljivo da niko od te djece nije poginuo u ratu, a svi su bili angazovani u diverzantima). Saslusali su me i na kraju rekli da nema potrebe za novim ljudima, oni drze stvar pod “kontrolom”.

Ponovo sam sa jednim momkom zvali su ga Munja krenuo prema samoposluzi, jer sam htio da vidim da li je tu smjestena jedna djevojka koju sam poznavao. Na putu prema samoposluzi ispred nas na nekih 15 metara pala je minobacacka granata, prasak je bio jak, zalegao sam, kada se sve stisalo, cuo sam covjeka koji jauce, kada smo dosli do njega, bio je sav u krvi, imao je vise rana od gelera na sebi. Dozivao sam svom snagom pomoc, na svu srecu ubrzo je stiglo auto i odvucen je u bolnicu. Tada sam vidio da su nas dvojicu spasile vrece koje su bile napunjene pijeskom, koje su bile postavljene na sred ulice, izgleda da je njihova jedina svrha bila da zastite bas u tom momentu nas dvojicu od gelera, jer neke konkretne primjene nisu mogle imati na tom mjestu. Posto nismo nasli djevojku koju sam trazio vratili smo se nazad u Dom. Tu sam upoznao dvije djevojke, ispostavilo se da imamo slicna porijekla, to mi je bilo zanimljivo.

Bile su svjetla tacka u tom mraku koji se nadvio na Bosnom, pune optimizma i na sve sto se desavalo oko nas gledale su sa dozom humora. Tu noc sam ko zna koliko puta ispricao svoju verziju, nase prve bitke sa cetnicima, stalno je neko dolazio do mene da me pita kako je bilo, mislim da sam tada sve uvelicavao, cak mislim da je prica isla dotle da sam ispricao cak i verziju u kojoj smo se borili prsa u prsa sa cetnicima. Ali istina je ovo sto sam sada napisao, ne izgleda kao neko junacko dijelo, ali je tog aprila ’92 bila puno vise od toga…

Preuzeto sa bloga "Bore oko ociju" , autora rahmetli Saudina Becirevica, nekadasnjeg vojnika Armije BiH.

Reklame

0 comments:

Post a Comment