Wednesday, March 18, 2015

Ko su bili Vikicevi specijalci? - 14 dio - Bitka sa tenkom

Djeca se igraju na unistenom Tenku - Grbavica


Potmulo, tesko tutnjanje. Kao da neko nesta gnjeci, valja.

Iza zavoja pojavi se prvi tamnozeleni tenk. Cini mi se veci nego ikad prije. Ako me sjecanje ne vara posada tenka nije bila "zakopcana" sto je bila prava ludost.

Jedna od nasih posada Ose (M79) izvuce se blize obali u mali prolaz izmedju kuca. Mi pocesmo da pruzamo vatrenu podrsku da "zagusimo" vatru sa druge strane.

Nailazi jos jedan tenk. Cini se da ih ima jos. Nisam siguran ali mi se cini po zvuku. Ne vidim taj dio sa svog polozaja.Mozda mi se samo cini. K'o ce znati u ovoj frci i galami.

Odjednom blizu mene odjeknu zaglusujuca eksplozija. Od praska mi otpadose usi. Poceh se pipati - nista.
Gdje je prije stajala ona izvucena posada Ose sad samo vidim sivi dim.

Pogledam prema tenku i vidim i oko tenka tamno sivi dim.

Pogodi nam posadu! Jao!

Onda malo bolje pogledam i nesta mi ovdje ne izgleda kako treba. Tenk se jos uvijek krece ali mu je cijev nekako cudno pozicionirana. Gdje je bila posada Ose sad vidim dvije pogrbljene figure - cekaj, to su oni sa Osom. Zivi su! Nije mu nista!!! Samo se premjestaju.

Onda mi prodje kroz glavu neka udaljenja misao, neka puka fantastika - B je taj koji je pogodio tenk,a ne obrnuto.
Par minuta kasnije dim oko tenka se razilazi.
Iz tenka pocinje da kulja stub crnog dima, zestoki plamen, sekundarne eksplozije. Tenk je unisten.

Neki se raduju. Neki napeti sute. Ja sam jos uvijek
otupljen od ove citave situacije. Razmisljam gdje su ostali tenkovi.

...

Tenk je nevjerovatno borbeno sredstvo. Kad je aktivan ili u pokretu ima zastrasujuce moralno dejstvo na pjesadiju. Ulijeva strah ili samopouzdanje - u zavisnosti na cijoj ste strani.

Sa druge strane unisten tenk ima upravo suprotno dejstvo - demoralise napadaca a ohrabruje branitelja.
Nikad nisam polelio biti posada tenka. Zatvoren u "buretu baruta", uvijek necija meta.

...

Napad je zaustavljen. Ostali se dio oklopno-mehanizovanih jedinica povlaci. Zvuci nevjerovatno ali tako je. Sad kad ovo pisem sve se to cini tako jednostavnim.
Nista vise nikad nece biti jednostavno ... pogotove ne u nadolazecim danima.

Preneseno sa  bloga ponor.blogger.ba.

Reklame

0 comments:

Post a Comment