Tuesday, February 24, 2015

Bore oko očiju (Dnevnik bosanskog vojnika) - 11 dio - Susret sa Zelenim beretkama



Negdje oko 10:00 Iznenada se pojavljuje kombi, iz njega izlazi neka vojska, kazu da su Zelene beretke, naoruzani su do zuba, galame na nas, da ce nas sve pobiti, jer smo pustili kasarnu da je cetnici uzmu. Kazu da ce nam oni sada pokazati kako se treba boriti. Nakon 15 min, zacula se pucnjava, meci su ponovo poceli da zvizde na sve strane, ja sam kao i obicno sjedio na cicu od auta pored stuba na ulici to je bila moja kota, imao sam preglednost a ujedno me stub zaklanjao. Nakon par minuta, kombi je projurio nazad. Otisao sam da provjerim sta se desilo.

Saznao sam da su ih cetnici najurili i da su im puske ostale u medu zoni. Tu noc sam sa prijateljima otisao i izvukao puske koje su bile razbacane po livadi ispod ceste koja vodi prema kasarni. Sljedeci dan ponovo dolaze Zelene Beretke, ovaj put u njihovoj pratnji je i Vojna policija, dosli su da oduzmu puske koje smo predhodne noci izvukli, poceli smo se buniti, momak iz Zivinica me zovnuo na stranu, I rekao mi “ ovi izgleda ratuju za neke druge ciljeve, bolje da predamo puske, inace ce doci do pucnjave izmedu nas”. Vratili smo se nazad i rekli da cemo donijeti puske za pola sata, obecanje smo i ispunili.Taj dan je stigla TV ekipa koja je snimila jedan kratki prilog o nama. Te iste noci ce na TV SA biti emitovana emisija u kojoj ce jedan od boraca sa Vasinog Hana dati cuvenu izjavu “Doslo je osam Zelenih Beretki, da je doslo osam kokoski vise bi ucinili nego sto su oni”. Nakon toga, tom covjeku je zabranjen prolaz preko Vratnika.

Pred vece cetnici krecu sa ponovnim granatiranjem, bestrzajnim topom i PAT-m, gadaju kucu Abaza. Otac od mog zeta, koji je poznavao tog covjeka, a poznavao je i cetnike koji su zivjeli na Biosku odakle je pucano cijelo vrijeme, istrcava na ulicu i pocinje da psuje, majku cetnicku, ne sjecam se imena ljudi koje je spominjao, znam samo da je 15 min psovao sve sto mu je padalo na pamet. Granatiranje je nastavljeno tokom cijele noci, samo ovaj put su prvi put poceli da gadaju haubicama, i minobacacima od 120mm, noc je bila strasnija nego i jedna predhodna, momak koji je lezao u kanalu pored ceste na strazi do mene, rekao mi je "samo da svane, odlazim zauvijek iz ovog pakla" Sto je rekao to je i uradio, otisao je sljedeci dan negdje u grad, nakon toga sam cuo da se uspio izvuci i otici za Njemacku. Tokom sljedecih par dana vecina ljudi je ponovo napustila Vasin Han, mnogi se vise nisu ni vratili do kraja rata, moja ulica je po drugi put ostala skoro pa pusta, na svu srecu ovaj put nas je ostalo puno vise, bio je isti broj pusaka, ali je bilo puno vise ruku koje bi te puske preuzele ako neko pogine…

Preneseno iz ratnog dnevnika rahmetli Saudina Becirevica, nekadasnjeg vojnika Armije BiH

Reklame

0 comments:

Post a Comment