Monday, November 16, 2015

Bore oko očiju (Dnevnik bosanskog vojnika) - 24 dio - ORASI U VRECI



Ustao sam i prikljucio se koloni koja se bila razvukla. Dosli smo do borove sume, tu su nas ponovo postrojili, ponovo govor, neki covjek je stao ispred nas, poceo je da prica kako ce Jukini i Vikicevi preko Poljina, Mrkovica, Barica da se spoje sa nama, onda cemo da idemo zajedno prema Palama, sve ce to da pada kao kula od karata. Gledao sam u njega i nista mi nije bilo jasno, niti sam znao ko mi komanduje niti koji je moj zadatak niti gdje idem.

Tacno u 6:00 su nam rekli da moramo uzeti Brusulje, naselje ispod Borija. Rasporedili smo se i krenuli naprijed. Imao sam osjecaj da jedino zhara raste na putu kuda sam se kretao, stalno sam isao kroz nju. Dosli smo konacno do nekog naselja. Od jednom sam dosao do nekog podzida, podigao sam se i vidio kucu ispred sebe, noge su mi se ukocile od straha, ocekivao sam rafal sa prozora. Bacio sam se nazad u zharu iza zida i cekao par sec. posto se nista nije desavalo ponovo sam ustao i polahko izvirio iza pozida, dogovorio sam se sa komsijom da ja krenem prema kuci a da me on pokriva iza podzida ako neko zapuca na mene.

Dosao sam do kuce, ali vidjelo se da je napustana. Zhara je bila najbolji zaklon u tom momentu pa sam ponovo uskocio u nju. Nakon 20 min, smo opkolili cijelo naselje, posto smo se uvjerili da nema nikoga, krenuli smo da pretresamo kuce. Tada je nastao problem, niko nije htio to da radi, jer su se bojali da nije neko ostao, i da ih nece prepoznati. Odluka je pala da mi koji nismo mjestani krenemo u pretres. Sa mnom je posao komsija i jos jedan momak, koji je imao samo pistolj u ruci, bio je visok oko 2m. Na jednoj kuci su vrata bila otkljucana, odgurnuo sam ih i rekao da cu baciti bombu ako ne izadju, tada sam zacuo neciji glas, napokon se na vratima pojavila jedna vrlo stara zena.

Posto je rekla da je sama, usli smo unutra. Bio sam gladan a u cosku je stajala vreca sa orasima, uzeo sam par oraha na sto je baba reagovala ljutito “ostavi to, imam i ja dijecu”!! upitao sam je, baba gdje su ti dijeca? Mirno mi je odgovorila da su otisli u Zepu. Tada sam skontao da baba i ne konta da mi nismo cetnici, pa sam je upitao "baba znas li ti cija smo mi vojska"? Kaze “znam sine nasa”. “Nismo baba nasa, mi smo Alijina vojska”.

Kontao sam da ce se nesto prepasti, ali nista, kao da joj je bilo svejedno, samo je gledala u mene i moju ruku u kojoj su bili orasi, ti orasi su joj izgleda bili vazniji i od samog zivota, nisam mogao vise da izdrzim njen zbunjeni pogled te sam bacio orahe nazad u vrecu. Pozvao sam kurira i rekao mu da vodi babu u stab, da je sklonimo. Nakon nekih 10 min, baba je konacno i otisla. Ljutito sam nogom sutnuo vrecu sa orasima, umjesto oraha razasula se municija po podu. Meci su zveckali po podu a ja sam buljio u njih i u svkom zveketu vidio koliko sam bio glup…



Reklame

0 comments:

Post a Comment