Monday, November 2, 2015

Bore oko očiju (Dnevnik bosanskog vojnika) - 19 dio - NAPOKON MIRAN SAN



Kombi nas je preuzeo negdje u Svrakinom i dovukao do sportskog centra Kovaci. Vratio sam se nazad da vidim mezarje, prvo sto sam zapazio su bili novi mezari koji su iskopani u posljednjih deset dana. Rat je odnosio nove zrtve. Cijelim putem do kuce sam razmisljao o roditeljima poginulih vojnika, cak i roditeljima dvojice cetnika cija sam mrtva tijela izvukao na nasu teritoriju. Krenuo sam sa momkom iz Zivinica do kuce, isli smo sami, znali smo da nema nikoga ko bi nas docekao, vec odavno je i njegova familija otisla u izbjeglistvo. Isli smo jedan pored drugog, ni rijeci nismo progovoraili, pretpostavljao sam da razmislja o zeni i sinu, zato ga nisam ni ometao, pustio sam ga da bar u svojim mislima bude sa njima. Granate sa Borija su parale nebo iznad nas, nedugo nakon toga bi odjeknula detonacija negdje u gradu. Cetnici su provodili Smradicevu naredbu od prije par noci: Da ne mogu da spavaju! Da im razvucemo pamet njihovu! Na Predsjednistvo mi jos jedan plotun opali!

Na putu do kuce su nas par puta zaustavljale mahalske straze. Na Vratniku kod Visegradske kapije, pitaju gdje idemo, ko smo, sta smo? Bilo mi je tesko vidjeti da su straze jos uvijek tu, dok je u isto vrijeme na mnogim linijama odbrane grada bilo manjka ljudi sa puskama. Nakon svih granata i kontrola koje smo ispratili te noci, stigli smo do naseg odredista. Ulica je izgledala sablasno, kao da u njoj vise niko i nije zivio. Hodali smo namjerno bucno, potajno se nadajuci da ce nas bar neko zaustaviti. Na zalost nikoga nije bilo. Dosao sam do svog sklonista, odmahnuo sam rukom u znak pozdrava i uvukao se unutra.

Polako sam skinuo patike i carape nakon deset dana, neugodan zadah se istog momenta prosirio prostorijom, ali vode nisam imao dovoljno ni za pice. Uniformu nisam skidao sa sebe, nikada se nije znalo koliko cu dugo moci mirno spavati, uvukao sam se u vrecu za spavanje, umor me savladao tako da sam ubrzo nakon duzeg vremena zaspao…

Preneseno iz ratnog dnevnika rahmetli Saudina Becirevica, nekadasnjeg vojnika Armije BiH

Reklame

0 comments:

Post a Comment